18:13 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آرامکوی سعودی

گاز طناب نجات تولیدکنندگان نفت خلیج فارس می‌شود
نماد برتر-کشورهای عربی نفت خیز این روزها در بحران اقتصادی عمیقی غوطه ور شده و با کسریهای مالی عظیمی مواجه هستند.
افزایش قیمت فروش نفت عربستان به آسیا
نماد برتر- عربستان سعودی قیمت فروش نفت به مقصد آسیا را اندکی افزایش داد که نخستین نشانه از بهبود بازار فیزیکی پس از یک ماه و نیم ضعف و سقوط حاشیه سود پالایش است.
شرکت‌های ملی نفت بازیگر اصلی بازار می‌شوند
نماد برتر- با کاهش گسترده هزینه از سوی صنعت جهانی نفت و وعده توسعه منابع جایگزین از سوی غولهای انرژی، خلاء به وجود آمده در عرضه به بازار را شرکت‌های ملی نفت مانند آرامکوی سعودی و شرکت ملی نفت ابوظبی پر خواهند کرد.
قیمت فروش نفت عربستان ارزان‌تر شد
نماد برتر- عربستان سعودی در اقدامی که منعکس کننده ضعیف شدن تقاضا در بحبوحه اوج گیری شیوع ویروس کروناست، قیمت فروش نفت به آسیا و آمریکا برای محموله های اکتبر را کاهش داد.
افت قیمت نفت و طلا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت، بازارهای جهانی روند متفاوتی را به نمایش گذاشتند. بر این اساس هر چند فلزات روند کم‌نوسان اما رو به صعودی را تجربه کردند اما قیمت نفت به شدت سقوط کرد و طلای جهانی نیز با افت قیمت مواجه شد.
پروژه ۲۰ میلیارد دلاری آرامکو معلق شد
نماد برتر- پروژه های گاز و پتروشیمی چند میلیارد دلاری شرکت آرامکوی سعودی در راستای تلاش این شرکت نفتی برای پرداخت سود سهام نقدی به سهامدارانش مسکوت شد.
قیمت نفت صعودی شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر تدابیر محرک مالی جهانی بالا رفت و نفت برنت در آستانه ثبت پنجمین رشد ماهانه متوالی قرار گرفت.
کشف دو میدان جدید نفت و گاز در عربستان
نماد برتر- وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد شرکت دولتی آرامکوی سعودی دو میدان جدید نفت و گاز در مناطق شمالی کشف کرده است.
بزرگترین شرکت نفتی جهان متحول شد
نماد برتر- شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی برای وفق یافتن با قیمتهای پایین نفت و راههای جدید کسب درآمد، در مدیریت ارشد خود تغییراتی داد و واحدی را برای ارزیابی داراییهای موجود تشکیل داد.
سود آرامکو ۷۳ درصد سقوط کرد
نماد برتر- شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی در نتیجه افت تقاضا و سقوط قیمتها تحت تاثیر بحران ویروس کرونا، با افت ۷۳ درصدی سود خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ مواجه شد.
نفت یک درصد گران شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی عربستان سعودی به بهبود تقاضای آسیا و وعده عراق برای کاهش بیشتر تولید، صعود کرد.
قیمت نفت عربستان برای سومین ماه گرانتر شد
نماد برتر- عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود برای ماه اوت به مقصد آسیا، آمریکا و شمال اروپا را در پی نشانه‌های تداوم بهبود تقاضا برای انرژی، افزایش داد.
واکنش مصرف‌کنندگان به شوک نفتی عربستان
نماد برتر-تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت صادرات نفت خود در ژوییه ممکن است باعث شود آسیا درهای خود را به روی تولیدکنندگان نفت آمریکایی بگشاید و فروش آنها به بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت در جهان را تقویت کند.
اعلام قیمت فروش نفت عربستان به تاخیر افتاد
نماد برتر- شرکت آرامکوی سعودی انتشار قیمت فروش رسمی گریدهای نفتی خود برای ماه ژوییه را حداقل تا روز یکشنبه و تا زمان معلوم شدن نتیجه مذاکرات تولیدکنندگان اوپک پلاس به تاخیر خواهد انداخت.
نفت آمریکا نزدیک ۲۰ دلار لنگر انداخت
نماد برتر- نفت آمریکا در محدوده پایین ۲۰ دلار در هر بشکه ماند و تحت تاثیر موج پیش‌بینی‌های ناامیدکننده از کاهش تقاضای جهانی که خوش بینی به تاثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس را تحت الشعاع قرار داد، با دومین کاهش هفتگی متوالی روبرو است.